Tuesday, January 20, 2015

Bergumbira di Universal Studio Singapore

Assalamualaikum w.b.t.


A few previous entry adalah bukan cerita basi. Kiranye cerita yang agak up-to-date. Tapi kini, Iols kembali dengan cerita percutian basi laki bini hikhikhik. Kisah percutian di Universal Studio Singapore ni dah genap setahun berlalu. Weols ke USS on January 2014. Actually, that was the second time weols ke USS. Kali pertama mase weols bujang pergi bergumbira ke USS berempat. Dua lagi adalah my girlfriends, Zila & Shiqah. How I missed them right now!!!

For this second time, weols bukan pergi berdua laki bini jek tapi bertiga bersama my adik ipar. This entry Iols attached banyak giler gambar gambar sewaktu bersuka ria di USS. Tapi..mostly gambar gambar tersebut penuh dengan kesengalan. Tapi aku suke jewww hihihihi. So harap uols dapat bertabah mata dengan menatap gambar gambar sengal weols bertiga.

Sesampai di USS benda pertama yang mostly visitor akan buat adalah bergambar di depan Universal globe. Ianya wajib gittewww. Kirenye ia adalah trademark check in di USS. Sebelum masok ke dalam USS mesti pit stop di sini bergambar. Pit stop sinonim dengan perbuatan yang pantas dan sekejap sahaja tetapi weols rasenye takdelah sekejap sangat lame jugak bergambar di depan globe yang berputar putar ni.










Check in photos at Universal Studio Singapore.

Harus ke tangan laki bini sebegitu???

Ini...kenapa pulak?


Yesss...dah mula masuk ke dalam taman tema USS. Excited!



HOLLYWOOD


Perlu ke muka isteri sekerek itu???

Perlu ke suami beraksi kentot sebegitu???




                             *Adik*                                                                           *Abang*


Prinsip weols kalo ke theme park sebegini rupa adalah...weols harus mencuba permainan paling mencabar sebagai permainan pertama untuk warm up. Kenapa??? Weols beralasan di mana kalo weols memulakan dengan aksi yang paling mencabar dan membuatkan adrenalin weols bergerak pantas dan laju makanya permainan/cabaran seterusnya adalah biasa biasa sahaja. Paham tak? Maksudnye...mulakan dengan permainan yang paling adventurous sebagai permulaan makanya permainan seterusnya menjadikan adrenalin kite tidak bergerak sepantas tadi. So perasaan gayat dan takot mula berkurang. Therefore, weols bole menikmati the adventurous dengan riang gumbira sekali. Ermmmm tak paham? Tak paham sudah hewhewhew.

Unfortunately...ape yang weols dambakan tidak menjadi kenyataan. Weols aim for roller coaster blue and red track tetapi....roller coaster tersebut ditutup! Weols tak tau langsung about this. Dan tak tau kenapa ia ditutup. Weols just only knew it once get into the USS bila mana tiada kedengaran jeritan manusia manusia yang tengah menguji adrenalin sendiri. Normally, bila masuk jek ke USS memang kedengaran suasana jeritan dari arah track roller coaster. But, it wasn't the day for roller coaster. Pasrah!!!

Patotlah weols dapat kupon makan. Dulu first time datang takde pulak dapat kupon makan bagai. Makan beli sendiri jek. Mahal! Rupanya sebagai ganti roller coaster yang ditutup. Pandai kau jah!


So weols mulakan cabaran dengan  3D Transformers..The Ride! 
First time. Dulu still under construction.

Best giler ride with transformers..pening kepala gua berpusing2..berputar2












                            Sopan.                                                                       Sengal.

Cabaran macam ini pong weols main jugak..mencabar ke? Kah Kah Kah


Iols suke gilerrrr water rafting ni. Dulu belom ade lagik.

Sediakan baju hujan sebelum basah kuyup!
Weols kental so tak payah nak perabes duit beli rain coat.

Rakit moden berpusing2 ikut arus dan laluan yang berliku2. Sambil disaksikan oleh dinosour.


Water show. Best giler. Lakonan mat & minah salleh.


Ini jek gambar before water show. During water show weols tak snap takot basah. Sebab pelakon2 tuh main simbah2 air kat audience.

 Suami...kenapa kau sebegitu???

 Shrek 3D



Kuciwa tak dapat naik roller coaster so dapat snap track pong jadiklah!
*roller coaster red & blue track di belakang*

 

 Hari mula gelap.

Bang..jom balik!

Seharian bergumbira di dalam USS dari hari yang cerah bertukar gelap. Makanya selepas puas bermain dengan cabaran2 yang diimpikan even ade yang tak tercapai tapi hati rase gumbira. Cuma tahap kepuasan bukan di tahap maksima. Kerana adrenalin weols tidak begitu teruji tanpa roller coaster. Pengubatnya adalah cabaran The Mummy..dulu weols naik dua kali. This time weols naik dua kali jugak. Roller coaster ni dalam closed track ala2 Mummy kat Egypt tapi memang best. Paling best part roller coaster tuh tetibe reverse laju2 dalam gelap. Laju giler! But it was awesome sangat2. Actually, dah kali kedua datang USS Iols still tak sempat nak masuk semua theatre show. Ade banyak theatre show dalam tuh tapi kerana duk gilerkan cabaran weols banyak bermain dan repeat benda same. Sebab sangat best. Ha Ha Ha Ha

Jumpa Lagi!

No comments:

Post a Comment